Minäpä en tyrkylle
itseäni
En tarjoudu
hyväksi.....
käytettäväksi
Minulla on
ajatus
Luovan kirjoittajan
rajattomasta
vapaudesta

Minä en enään
ole hyvä veli
Minulla ei enään
hyvien kavereitten
välistä
kiitollisuuden
velkaa
Sille en anna
vieläkään
mitään arvoa ett
Toinen toisiamme
pätemättömyytemme
tasolle
Kuurot mykät ja
sokeat yhtä jalkaa

Hyvät veljet
kyllähän he
vieläkin minut
tuntevat
Tiedän heistä
Vieläkin he
kyselevät
viitsisinkö
Otan taskustani
mitään tekemättömän
allakan
Katsokaa tämä on
aivan täynnä
Minä olen nyt
eläkkeellä
Ja näin kiireinen
Minä en solmujanne
aukomaan ryhdy

Kyllähän te sen
ett minä olin
taikuri aikoinani
Minä olin se
meidän talon
Houdini
Minuun ei mikään
eikä kukaan
pysyvästi tarttunut
Minut jos vielä
velvoitteella köytätte
Hyvät veljet olen
irrallinen lopun ikää
Minä olen nykyään
elämän vaivoille
vastuille immuuni
Minä sitä olen
Oman elämäni Houdini