Nyt kun olen elänyt
riittävän pitkään
Menneeseen saanut
vaivat ja tuskat
keventävää
lääkitystä.....
Ja paljon aikaa,,,,
Niin ja totta kai.....
Kukas sinä olet
Mistäs olet tuttu,,,,
Vai luuletko että
vielä vosit sitä
Vuosien takaista
Periä näin jälkikäteen
vanhentunutta

Nyt kun olen elänyt
Oppipojan vuodet
kuin taakseni jättänyt
Olithan sinä silloin
Olinhan minä utelias
säikky silloin
Nyt kun olen elänyt
Kuin Olli oppivuodet
Nyt kun olen oppinut
Tarpeeksi sitkas
riittävän vanha
tarpeeksi monella
pettymyksellä parkittu
sielu sydän ja
tunnottomaksi piiskattu
persnahka

Senhän tästä
Mistä lie tämäkin on
Ties kenen kosto
Olinhan minä silloin
utelias säikky
Silmissäni uhka
Jollet sitä sanaa
voi kysymykseeni
Ehkä....
Lakkaan sinua ympäri
tätä paju pöheikköä
kieli vyön alla
riippumassa
Hidasta nyt vähän
Siten pääsemme
vähimmin vaurioin