Minne käykään
tämä minulle
antamasi avain
Mihin pääsen
kaikilla näillä
Lapuissa on koodit
Missä ihmeessä ne
Haltuuni uskottujen
avain koodien
avaimet,,,,
Nissä ihmeessä
ovat ne lukot
Johon nämä
avaimet sopivat

Mutt mihin ihmeeseen
käy tämä avain
jonka käteeni,,,i
Isäs sinua hiuksistasi
retuuttaessa
hätäisesti sysäsit
Siinähän me
autoni etupenkillä
kaikessa rauhassa
Siinähän me
suu suuta vasten
Käteni selkä puolellas
rintaliivies hakasissa
Emmehän me sitä
isääsi....
Edes huomanneet

Vasta sitten kun autoni
oven tempaisi
miltei irti....
Vasta sitten kun
väkivaltaisesti sinua
hiuksistasi retuutti
Sitten vasta kun yritti
korvapuustin antaa
minulle,,,
Oli kait sen verran
tuohduksissa
että löi ohitse,,,,
Siitä se nyt on arpi
kasvoissani
Ylähuuleeni yhteensä
kahdeksan tikkiä
Olinhan minä jo
sen verran sinua
vanhempi,,,,
Olin oppinut varomaan
tilapäisten
tyttöystävien miehiä
äitejä ja poikaytäväviä
Mutt kenelläkään
en vielä noin
väkivaltaista isää

Sain sinulta tämän
taotun,,,,
Lähetä minulle
edes pieni vihje
Kerro viestissäs
Koska miten ja minne
Millaisen tilan oveen
tämä avain käy
Saahan sen suljettua
sisäpuolelta
Sillä kellään en ole
tavannut noin
väkivaltaista isää