Voiko mikään muu
olla niin....
Turhauttaa vakavasti
Voiko mikän muu
olla niin
tappavan tylsää
Turhauttaa niin
loppumaton
tulemattoman
odotus....
Luuleekos olevansa
niin hyvä
Että meikäläisen
oloinen sais
rauhassa loputtomasti
Ennenkuin joku toinen
seurakseen ottaa
vie ja kerjää

Että voi olla pitkä
odottavan aika
Hetken jos vielä
Lippuja ei enään
hienoon esitykseen
hyville paikoille
Ainoastaan hyvin halpoja
Tai helvetin kalliita
Aina niitä saa
odottaa sovinnainen
olemattomia
säännöllisiä....

Sitten ymmärsin sen
Miksi tuo minua
katseellaan
tarkasti mittaillen
Varsin tyylikkään
näköinen ikäinen
tasaisesti hopeoitunut
Otti ja vakaasti lähestyi
Viisisataa paikallista
rahayksikköä saat
Jos liityt ensiyöksi
seuraani
Nauttia saat sellaisen
endomorfiinien syöksyn

Ensin olin vähällä
kieltäytyä
Sitten aloin huonolla
kielitaidollani
selittää,,,,,
Sanoi että kuusisataa
paikallista
Eihän minulla ollut
varaa,,,,
Sellaista rahamäärää
menttää...
Kun vielä kulu
muuttui ansioksi
Jos taas huomiseksi
Suihkulähteen
reunukselle käyn
istumaan....
Jollei tässä tuuri
tyystin muutu
Jos hoidettavaks
vielä jokunen
mehukas tussu

Miten helvetissä
minä sen että
Minulla on enemmän
Eurovaluuttaa
palatessa kuin
lomamatkalleni
lähtiessä