Jos minä silloin
olisin ollut
kunnon mies...
Kolahtanut silloin
ei olis
sulkeutunut
aittansa ovi
Minulla oli
matkassani
kaikki se josta
kaksikymmentä
vuotta sitten
Olin miehen
sanan hänelle

Jos en olisi silloin
kun luikkien
aittansa ovesta...
Tiedä häntä
miten siinä olis
minulle käynyt
Olisikos muutakin
kuin kirvelevä
takamus ja
reikäiset housut
Kirmaisin sen
mitä jaloistani...
Virittämisen äänen
kuulin....
Haulikon pamauksen

Nyt kun minulla
oli hieno titteli
uusi virka-auto
koppalakkinen
kuljettaja...
Ajattele miten me
Mutta ethän sinä
Jos sinä olisit
arvoni jo silloin
Minulla ei olisi
rumia arpeutumia
persauksissa
Sinulla ei tätä
velkaista elämää
Joka päiväistä
sinnittelyä....
Kuutta kantturaa
navetassa...
Ei tuota isäs
suosimaa...
sikaa lakanoissas

Mutta kun minä
silloin olin
puheitteni
mittainen mies
Minulla on
kiiltävät jatsarit
Kunnolliset
pussihousut
Suuri ruutuinen
flanelli paita
pujoliivit ja
Vyötärömittainen
musta nahkatakki
Päässäni minulla on
AK.n koppalakki
Tuo tuossa kun
lähtöön on valmis
Kahden vuoden
takainen
Ruotsista nyysitty
Volvo Amatsooni

No olkoot niinkuin on
Ethän sinä
eivät toisetkaan
naiset jaksa sitä
ainoaa oikeaa
odottaa
Harvassa on miehiä
joilla on sitkautta
Jos ja kun toteuttaa
Puhuttaessa
luotua unelmaa