Lupauksia on
kahdenlaisia
Minä niitä tässä
olen joutanut
pohtimaan
eläkepäivilläni
Lupauksia on
Olen pyytämättä
niitä saanut
Lupauksensa
jotkut piti
toiset ei.....
Onnekseni en ole
niitten oikukkaiden
lupausten varassa

Kaikkihan ne
myönteisesti
Ehtoja toki
ja muutama laki
kirjan ohuelle
paperille
painettu teksti,,,,
Olen toki saanut
niiltä pyytämättä
Se on vain ollut
sen kertainen
suoritus siitä
kuljetuksesta

Sitten oli niitä
Vaikka miten pitkä
kyyditys
Veltto pusu ja
hyväyötä
Kaikki muut herätetyt
halut torjuttiin
Puhumattakaan että
kotiportilleen
olisin päässyt
paineistani
purkautumaan

Kaikkihan on opittava
kantapään kautta
nuoren miehen,,,,
Mutta kun sana alkoi
kylillä kiertämään
Että puoliväliin sitä
kotimatkaansa
olin jättänyt muutaman
sanansa syöjän
Kyllä se siitä pikkuhiljaa
Puhuivat kateet ja
pahansuovat
Että perustanut olin
omien tarpeitteni
mukaisen paikallislinjan