Meillä on
paljon yhteistä
Vaarin vuosille
ehtineille
miehille lie
ominaista
Apeus synkkyys
Kesken jäänyt
on elämäntyö
Kauniit puheet
kukka puskat
Pitkä lounas
Juhla illallisella
pitää vaitona
kuunnella
paska puheet

Hieroo jo käsiään
useimmat
selkääni
taputtelijoista
Sinulta se aukeaa
kaikkien
mahdollisuuksien
paikka
Älkääpäs nyt suotta
Minä kun olin
siinäkin työryhmässä
Joka teki
jälkeeni jääville
sen uuden
organisaatio kaavion

Älkääpäs nyt
hieroko käsiänne
Kyllä minä
sen että
Ettei teistä sitä
löydy
Kyllähän minä sen
ymmärsin
Kestin myyrän työnne
Siksi minä
mitääntekemättömät
sukupolvenne
jätän väliin

Teidän kykyjänne
tarvinnee tuo
hautaustoimistomme
Ettehän te oikein
pärjänneet
haudankaivajanikaan
Olette liian arkoja
ja hitaita....
Ette täyttä aikaa
viihdy edes höylätyillä
ruumis laudoilla
Tullaksenne
kunniallisesti haudatuksi