Minun ovellani
ei kukaan
Ei Sylvester kyttää
pimeässä
lepäävää
runoilijaa
taudin syömää
Siellähän tuo
Kiven Aksu vietti
suutarin mökissä
elämänsä loppua
Minun ovellani ei
Sylvester kyttää
Esimerkki olen
taiteen ymmärryksen
kehityksestä,,,,

Minulle ei kukaan
anomatta
apurahoja lykkää
Minulle hyvin harva
kannustavaa sanaa
Minä olen noille
taiteen suosijoille
ilkeästi irvistelevä
esimerkki,,,,

Vakavasti en tavoittele
suosiotaan
Minä olen omapäisestä
varoittava esimerkki
Parempi on mulle
eläke vanhoista
kunnon töistä...
Kun noilla vanhasta
rahasta sikiytyneistä
taiteen kaikki
tietävistä eksperteistä

Minun ovellanI
Ei enään ole
Kaipuun kukista
kuivuneitten kekoa
Minun luukullani
posteljooni
ei enään kateudesta
vihreänä manaa
Väestöliitto ei
krosseittaan suojia
Vain pussillisen
tuhkaa kultamunille
Hurraa huuto
runovaarille,,,,,
Hyvä yritys vaikket
Eihän se onnistu
kuin Chaplinille
Tomutushan se on
liki kasikymppiselle