Tänään jos
Olisi se kestänyt
seitsemänkymmentä
kuusi vuotta
kaksi kuukautta
On sitä ollut
kulutettavaksi
kaikkeen turhaan
Kadotuksen pelkoon

Hukannut olen
helvetisti yli sallitun
Ties mihin aikaa

Enhän minä
sent ään
Siihen toisten
vahtimiseen
Jokainen tulkoon
tavalllaan toimeen
Minä uskon
vain siihen että
Joskus on intseään
vaan tartuttava
niskasta
Minä uskon siihen
Ihan itse on
kaikin voimin
tartuttava toimiin

Kyllähän ne
jos minä tänään
Seitsemänkymmentä
kuusivuotias
Niin syvälle ja
painavan kiven alle
Etten millään
konstilla pääse
sen alta pois
Ei heti eikä oitis
Liika ei paasi
pistopuheista

Tänään kun tämän
Huomenna
muutaman seuraavan
Muutan muistoja
runoiksi
Tuonnehan ne minut
Sanovat että
Tuon ison kiven alle

Ettei tulis mieleenikään
maahan panon jälkeen
Ilkeyttäni kummittelisi
Kiusaisi noita
jälkeeni jääneitä
jälkeen jääneitä
ison kiven alla
Etten ajais heitä
ympäri lääniä
Haudat hunningolla