Mikä sinulle nyt
tuli...
Kakkien näiden
vuosien jälkeen
Niin monen monta
kertaa olen
koettanut
puolustustas murtaa
Turhaan olen
lahjonut maanitellut
Tavalla tai toisella
pinteeseen olen
sinut
patjapainissa
Liki siltaan saattanut

Niin monta vuotta
kuin olemmekin tätä
patjapainia hikisinä
harrastaneet
Aina kun olen sinut
sängyn nurkkaan
Sinä olet tylysti
keskeyttänyt liiikunta
harrastuksemme
Vain sanomalla
Minä en voi
Meillähän on toisaalla
omat viralliset
vahän latistuneet
sitoumuksemme

Tämän lämmittelyn
jälkeen tämä
Olisi liian vaarallista
kahdelle voimiensa
äärirajoilla huohottavalle
Hikisilta pinnoiltamme
lipsuvat varmasti
sormiemme otteet
Äkkinäisistä liikkeistä
vain rytmimme
sekoaminen.....
Miten hyvältä se sanomasi
Minä en pysty....
Säilytän kasvoni
Minun ei sitä
Olen pahoillani etten
hyvästä valmistautumsesta
huolimatta
Minä en kykene