Se oli työpaikoistani
ensimmäinen
Jossa vaarilla oli
Vaarin sanalla
senlainen
Rajattu
Rajaamaton
Tarjolla oli rajattomasti
Pitivät minua
saamattomana
Alaisinani muutama
mummeli
Tuoksuivat kutsuvasti
parfyymit
Olin viejä armeijan
kä,ymätön
Niissä kaupan piireissä
Uusi voima ja
käyttämätön
Minä olin aina 
niin innokkaasti
lennokas
Ja kyllä ne muistivat
Mitä tekoa on täällä
tuollaisella
Älkääpäs nyt sanoi
tarkastaja Salonen
lajin vanha mestari
Enhän minä tiedä
siitä mitään mitä hän
akkain kanssa sopi
Kovaa oli koulutukseni
Jokainen opettajani
lajin vanha mestari

Minusta tuli neidän
mestarityönsä
Olin primus
monesta koulusta
Kohtuullinen nissäkin
josta ei jaettu
todistusta......
Siunattu olin
suosittu seuramies
Tulihan mulle
riesaakin siitä
Saamatta jäi moni
muu harmaa vaari
Kyydistä jäänyt
Ei tullut kaunista
viehättäävää
kohosen Paulista
Minun piti kiittää
yhtä ja toista kutsusta
Yhtä sun toista
Kohtuullinen niissäkin
Jokaiseen perään
en jäänyt nokkimaan
Kiitos kutsusta
Ei tarkoittanut sitä
Että ennen ilta
kymmentä olisin
ovelleen
mennyt kuhkimaan
Pottuiluaan vihtomaan