Tokkopa tässä
vaari vaihtaa vois
vuorokautta
vaurioitta,,,,,
Kun ei ole vierasta
Jollei saa
inspiraatiota
lainatulta
Täytyi koettaa jotta
ymmärtäisikös
tuo oma
sisäisen tuen
puutteessa olevaa
Kuvaa siinä nyt
sitten nasevasti sitä
Tee runo jostakin
sellaisesta jota
Minulla ei ole
Näyttöä on että neljästi
minä omaa
Vieraista ja lainatuista
Niistä korkeintaan
on kuulustelu
pöytäkirjaa nimismiehen
kansliassa,,,,
Tuomiokunnan arkistossa
Suopolla ja Supolla
Ohranalla ja Valpolla
EK;arkistoissa
epämääräistä jotakin....
Niinhän tuo minun
kaksoisagentin
salainen virkani
Pahinta mitä pelkään
Että vanhuuttaan aukeavat
salaisten sinisten
vaalean punaisiksi
miedosti värjäytyneet

Hänellä oli jotain omaa
vierasta ja lainattua
Jotain sinistä ja
vaalean punaista
Runovaarihan ei
keinotekoisiin
Vapauttani rajoittaviin
Siinähän me jo
kirkkoherran viraston
tammipöydällä
ensikerran
Enhän minä muuten
mutta kun oli hällä
ollut todistaja
Niin mulle tuli aivan
pakko,,,,,,
Viime kerralla kun
Hän valkoisissaan
Kaiken muun kauniin
lisäks
Jotain omaa
ei mitään lainattua
Ainut josta suku
Pitikös sinun noin
Paljon ottaa ennakkoa