Minulle oli määräys
että....
Määrättiin hoitoon
toiminta kyvyn
palauttamiseksi
Homma kuin homma
Mikään ei tuntunut
niin hyvältä
Kuin määräyksellä
määrätyn liikunta
terapeutin julkinen
nöyryyttäminen
Pallo peli kuin pallopeli
Kahden kesken
Vähän laiskahkosti
Mutt jos vähänkään
oli hurraavaa katsomoa
Lumieriä mennen tullen
Joskus saivat
useamman irtopisteen,,,,
Mutt en edes mieleeni
että kenellekään
olisin hävinnyt erän erää

Vaihtui pallopelit
Urheilullisempia
terapeutit....
Minun kävi heitä jo
sääliksi,,,,
Hevospoolo oli
ainoa tietämäni
pallopeli,,,,,
Mutt eihän me sitä
Ei meillä ollut
hevosiakaan
Ajatelkaas miten olis
näyttänyt ja
Miten hyvältä kun ja jos
Minä sitä ratsuani
kannustaen....
Hyvin kauas eri suuntaan
Pitäkööt huolen
lyömästäni
Minä kevyesti kannuksia
virkun humman kylkiin

Siitä sitä sitten
Tuusulaan Mäntsälään
Hyvähköjä
latupohjia myöten
Pohjoisen saloille
Sinimetsien suuntaan
Mitäs minä siellä
Eihän minulla ollut
hevostakaan
Enkä muuten osaa
edes naaraatta ratsastaa
Päästäkää minut näista
Jos luulette että vaari
huomiotaan,,,,,
Kenelle ne nyt näitä
En lue tuota
Määräyksiä määräyksien
määräyksistä