Tavallista
harvemmalla
Oli kanssani
aikaa keskustella
Sehän ei asiana
kuulu muille
Enhän minä
sitä lupaa niihin
asioihin....
Keneltäkään
ole kysellyt
ennenkään....

Tavallista
harvemmille
Kuulin toki että
hommaani oli
iso halu tavallista
useammalla
Kuulleet olivat
kulttuuri matkoista
Avoimin korvin
miten minä olin
siellä rellestänyt
Samalla toki...
edistänyt asiaamme

Tavallista
harvemmalla
Minä tätä kulttuuri
poliittista työtä
Syömällä hyvin
Juomalla kalliita
viinejä....
Luovuuttakin
harrastin
puhumalla palturia
Vastahan minä tätä
neljännes
vuosisadan
Minä sitä en koskaan
kiilusilmäisenä
muutosta ajanut

Tiesin ettei kulttuurin
ympärillä voinut sitä
seitsemän tähden
aatetta.....
Tiesin että juomat
eivät lopu
Ehdinpäs siinä jopa
loikoilemaan
antoisen juovalla
Yhteisiä olivat
tavarat ja tavat.....
Rauhanmeren
kaikilla rannoilla

Mutt vaarille on siitä
ajasta se kuva....
Että meistä ne
entistä harvemmat
Tahtovat sitä muistella
Asioista puhuttaessa
ryhtyvät huonosti
kuuleviksi ja
muistamattomiksi
Vaari vaan sen
että yhteisiä
olivat tavarat....
Rauhanmeren
kaikilta rannoilta