Enhän minä
Minä en voi
hyväksyä
tavattomien
käyttäytymistä
Pahemman
kerran se minua
säväytti
Joka aamuhan
minä tuon
Mutt mistä syystä
hän nyt.......
Koko naamallaan
leveästi hymyili

Hyvät huomenet
sadeviittansa alta
Oli kuin olis
suojautunut
Tsernobylin
ydin laskeumalta
Mistäs tuolla
olis sellaista tietoa
kielitaidottomalla
jota minulla ei ole
Käynytkös
hänellekin niin
Eilen sen TV-ohjelmasta
Kaikelta pitää
suojautua....
Kodinturvajoukot
kaiken varalta

Pahinta on tuo
Kun hymyilevät
niin leveästi
Nyökkäilevät
Hyvät huomenensa
Onkos tuo taas
vanha ruoju
vahtimassa meitä
Mehän vaan ja
ainoastaan sitä
Toimettomina
odotamme.........
Haemme etsimme
Kyllä sen meille joku
hyvää tarkoittavista
Pitkä aikaisen
oleskelu luvan toimittaa
Elanto ja asunto
ne saattavat mennä...
Mutt saa sitä
tännekin syötävää
siltojen alle.....
Tämä sitä on itsenäisen
itsekkyyttä