Miksi sinulla on
noin paljon
Miksi minulla on
näin vähän....
Koskaan en ole
kuulunut tämän
koulukeittolan
väen suosikkipoikiin
Minäpäs kuuluinkin
heihin joiden
lautaselta mittailtiin
kalorien riittävyyttä

Jos oli tarjolla
monelle maistuvaa
suussa sulavaa
herkullista makeaa
raikasta tai
kirpakkaa....
Minä oli se jonka
annoksen pienuudella
Nälkäisempien
ruoan tarve
korvattiin
Minun lautaseltani
vain kalorien
riittävyyttä mittailivat

Minä sain aina sen
Joka laissa miniminä
mainittiin...
Kun joskus jotain
mieleistä hyvää,,,,
Meidän koulussa ei
minun pöydässäni
hyvästä pitävälle
Ei edes santsia....
Helposti sairastuvia
hauraita

Henkisesti velttoja
mukavuuden haluisia
liian lihavat
Huomion kipeitä,,,
Hellyyden haluisia....
Siksi kait minutkin
neuvolan puolelle
Vähä ruokaisina päivinä
rintaruokintaan