En minä siksi
Että minun olis
elääkseni pakko
Neljästä kymmestä
hyväpalkkaisesta
vuodesta
Sen verran
eläkettä.....
Minun ei ole nälkä
Minulle ei tuke jano

 

Ruoka riittää
Tuoretta  leikettä
värikkäitä
vihanneksia
Suonut on yhteiskunta
mulle elinikäisen
Taloudellisesti
Turvatun elämän
Olenhan minä sitä
tuhlaten kuluttanut
Janonnut olen että
Nuo säästötililleni
kertyneet
Saisin kirjoittamistani
häiritsemättä juotua
Poikkeavien runoilijoiden
tapaan
Kaiken sen mitä tililläni
Kolmen vartin pulloina
Runoilijan tupaan
Jollette muuten löydä
Kyselkää Löysää
Kertovat että
Se on tuo jossa on
Tuulettuva julkisivu
Aurinko paneelit

Sanovat että maksimitehot
Panevat ne lujille
Pahinta mitä minulle
Joku halvatun
Jostakin kirjoittaja
Killasta
Luulee olevansa
vaaria parempi
Aikani kun rutistan äijää
Lutkusta
Taittuu niska
Seljälleen sen rontin
Hatarasta matalasta sillasta
Tämä on vaarin laji
Suurin vahvin nopein
Olettekos havainneet että
Kukaan olis kriittisesti
arvioinut kun
Putin on siljettujen
ovien takana
Monotonusesti lausunut
Omia hokujaan