Usein on vaarilla
sellainen olo
Olenkohan minä
elämäni
lisäpäivillä.....

Useammin on
vaarilla mielessään
Mistä ihmeestä
Kenen toimesta
Kuka on anonut
Korkea raatikos
päätynyt tähän

Aina sitä päädynkö
Ovensuu paikalle
Odottamaan tähän
Olenkohan minä
elämäni lisäpäivillä
Aina kun tuo
hissi pysähtyy
tälle paikalle
Oli menossa ylös
tahi alas
Eteeni likainen
työntahrima käsi
Tai vitivalkoinen
kätönen...
.
Ohjaavat minut
sivuun
Kieltävät minua
kiireellisempien
Ohikulkua estämästä
Aina sitä päädynkö
odottamaan tähän
Ovensuu paikalle
olenkohan minä
Liian epävarma
näillekin
Ylös ja alas
synnittömiä tai
syntisiä kuskaamassa

Ainakos minä tähän
Liki tervejärkinen
Päädynkö autuaan
elämää odottamaan
Ovensuu paikalle
Kadunpuolelle
Pääoven pieleen
Pelastakaa
perheeni Joulu
Resuinen hahmo
Käsi ojossa
Minä sitä odotan
Jos joku tullessan
tai mennessään
Kuivaa kalaa
vähän tähä
n
Voisin järjestää
synnitöntä syötävää
Edes vähän
En heimolleni haluais
enään uutta
Genetsaretin järven
ihmettä
Vaikkapa vain pari
päättymätontä
patonkia
Ja viisi tonnia kalaa
Ajatelkaas heitä
Kun he voimissaan
Toisiaan halaa
Kun lähimmäisen
rakkaus heihin
Vatsat täysinä palaa