Miks en....
Sillä on minun
mielestäni
Aivan toinen
merkitys
Jos vain kirjoitan
yhteen nuo
samat kuusi
kirjoitusmerkkiä
 
Tuo ensin esiin
ottamani
Kuvaako se
jotain korjaamatonta
Pois käsistäni
päästämää
Hetki sitten sen
hoitaminen
oli mahdollista
Pääsi käsistäni
Ei päästänyt
uuteen alkuun
Miks en......
Syvältä sielustani
huudahdin....

Alkuun olin
mieleltäni
järkkynyt
Akuutisti sairas
Harva se päivä
Tuskan huuto
miks  en....
Virtasi vettä Vantaassa
Suli Suomenlahdesta
muutamat jäät
Pohtimaan jäin
Eihän tästä
tekemätöntä
katumalla

Ellei tauti ole
kuolettava
Parantuuhan sekin
ajan kanssa
Paikkaillut olin
särkynyttä sydäntä
Olin jo oppiinut
elämään säädyllisesti
Mutt vieläkin joskus
kun sen ettei
ymmärrä minua
nykyinen
Miksen minä silloin
kun minulla
oli hänet.....
Olin vielä itsekin
toimintakykyinen