Mistä minä sen
opinkin.....
Aina kun joku
korotti ääntään...
Oikaisi sormensa
Kiepsahdin
kantapäilläni
Vesissä silmin
juoksin kotiin....
Minä en ole
tehnyt mitään....

Sillä tavoin sitä
säästyin turhilta
läpsyiltä koulutukselta
ja kolhuilta.....
Ehtiessäni kotiin
tiesin että olin
lukkojen takana
turvassa.....
Sääli ovikellomme
soittajaa jos....
mummo tai äitini
sattuivat olemaan
kotosalla.....


Siinä sai kyytiä
Monet muutkin kuin
talkkari ja
talkkarin muija....
Lastenvalvoja ja
nimismieskin joskus
Minä kun jo siihen
aikaan.....
En varastanut vaan
harrastin luvatonta
käyttöön ottoa

Oli se elämä välillä
kuin lottoa
Parempi oli kun...
Heti sanoi enempiä
kinaamatta...
Uskokaa nyt...
En se ainkaan....
Minä ollut.....
Herran aikoihin
siellä päinkään....
En varastanut
En tehnyt sellaista
kuoleman syntiä
Harrastin vain luvatonta
käyttöön ottoa