Uskotkos vaaria
jos minä sanon
Tästä ei vaari....
tykkää
Ruokaan pitää
ruoasta ei pidä
tehdä syömistä
suurempaa asiaa
Vaarilla kun on
mieeleeni istutettu
Sen mitä saa
eteensä lautaselle
Mitään et jätä
Niin paljon on
maailmassa
nälkäisiä lapsia
Siellä missä ei
lautasille jätetä
Syömätöntä
puhdasta ruokaa

Minä en syö
Minulla ei ole
tunnetta nälästä
Tuosta minä
en tykkää
Pitääkös minun
Tämä on kuumaa
Miksi tämä nyt jo on
paakuksi jäähtynyttä
Ei sula puuroon
voisilmä,,,
Lautasen reunoille
hyhmittyvät
rasvapallukat
Hillot kuivua
syvän lautaseni
reunoille
Kuulepas nyt
Minä en enään tätä
joka päiväistä
Markus sedän puuroa

Vaari on tästä
saanut tarpeekseen
Seitsemänkymmentä

seitsemän vuotta
on tämä kaurapuuro
tehnyt nielussani
hissiliikettä
Painoni on noussut
ja laskenut....
Tuhannella eri
konstilla olen
lautaseni tyhjentänyt
Ihmettelet varmaan
Miksi minusta ei
koskaan ole tullut
Vaatteisiini
sopimatonta
Liian lihavaa