Kaikkien suureksi
hämmästykseksij
Miksi juuri minä
olin siitä joukosta
tuli runoilija,,,
Alkuvuosien
keskikoulunluokilla
kaikki merkit
viittasivat siihen
Tulevaisuudessani
leipäni ansaitsin
satusedän hommista
Namusedän urastakin
Mutt siitä luovuin
päätä pahkaa,,,
Ette arvaakaan
mitä kaikkea  minun
sen toimen takia
piti kestää

Avasin tumman
rommi pullon,,,
Coca Colan lasini
pohjalle,,,,
Sen päälle kapteeni
Morgania reilusti
Jääkuutioita kaivelin
kylmälaukusta,,,,
Jo muutamasta naukusta
vauhtia saivat
purjeisiinnsa
rannan vähäpukeiset
namut...
..
Kaikkien hämmästykseksi
Tarinoita viihde lehteen
Sen minä nyt tiedän
Millä polttoaineella
mistä napista
heidät sää ...
käynnistymään
Onko se  oikea
tapa taata
turvallisuutensa
Että tarjoilua jatkaa
loputtoman pitkään
Tarjonta sellaisen määrän
Jolla heidät saa
sammumalla unohtamaan

Tiesivät mokomat
etukäteen
Sellaiset asiat
Eiväthän ne
juridisesti vanhene
Helpottaahan se
hiukan minua
Miten ryppyisiltä he
Ilman tätä
vähäistäkään
elämän iloa