Sitä en enään saa mieleeni
Kuka sen mimulle lobbas
Kuka ties hän kyllästyi
minuun Bottas
Olin kuulin mä
päivittäinen kiusa
Aina kun nähtiin
Jo silloin pääkonttorin
avarilla käyuävillä
Niillä hän ei minusta
eroon päässyt
Piiloon huoneeseensa
punaisen valon taakse

Sitä minä en enään
saa mieleeni
Sanoiko hän sen itse
Vai toiko viestinsä
kuvan kaunis
polvisihteeri
Näihin huonosti
menestyneisiin
Älä kovin paljon
hukkaa aikaasi

On niiden kanssa jo
askarrellut niin moni
Luopunut toivosta kun
mikään ei ole auttanut
Sen olen jostakin kuullut
Että sinulla on
sinun kädellässi
Kosketuksellasi
myönteinen merkittävyys
Seuraavassa piirissäni
Avasin innostavien
puhein  Käänsin kaikista
luureistani nupit
kaakkoon

Se oli sellainen
puolen tai vuoden jakso
Eihän kukaan sellaista
uskonut näkevänsä
Satsasivat  markkinointi
rahat uuteen Maxi Markettiin
Näkyihän tähän oli liki
varsin hyvin
Välissä oli ruohoniitty
ja Vantaan joki
Sillä  puolen ei edes
leveää yhdystietä
Minä vain lisäsin
vähän kaasua
Minäpäs kaikista
luureistani nupit kaakkoon

Siitä sitä puolivuotta
toisaalla
Seuraavana öli
vuoden komennus
Ja sitten siitä hommasta
tekemisen ilo vietiin
Lopetettiin minun toimeni
Alaisuuteeni työryhmä
perustettiin
Jokaiselle omiin tehtäviin
tarkat rajat
Mikä toimi kuului
kullekin....
Kenen kanssa 
Koska Kunne minne ja mihin

Sitä  en 
kennellekään
saa 
mieleen
Mutta niin kauan kuin
Vähänkin muistan

Muistan työskennelleeni
punaisessa tiilitalossa

Minä en muista
Kenelle olisin raportoinut
tekemisistäni
Sitäkään en enään
Kuka silmät ymmyrkäisinä
pupillit laajentuneina
Eikä vieläkään
Hengityksensä
tasaantuneena