Tänään en tuntenut
tuulta
Tänään ei kylmä
luihini yltänyt
Tänään ei vaariin
kahvinhimo
Tänään ei satanut
Puhuivat vain
Kasvot vakavina
sen uhkasta
Tänään en tuntenut
vakava ilmeistä
vastaantulilijaa
Vasta kun juttusille
Luoja varjele minua
Tutun ahnaan
pilkahduksen
heijastamattomien
takaa silmistään

Tänään en halunnut
tuntea tuulta en
syksyistä kylmää
Niin tulivat mieleeni
menneestä
tylyt muistot
Ilkeästi hymyten
Minä vakavana sen
merkityksettömyyteni
nykyisestä tasosta
Tänään ei minulla
liian ohut tukkaisella
Mitään mahdollisuutta
Eikä minulla ollut
hänen elämiseensä
mitään vaikutusvaltaa

En voinut pyytää
en vaatia mitään
En halunnut muistaa
niitä ties kuinka montaa
epäonnistunutta
edellistä kertaa
Vaikka hän aikoinaan
että minulla oli
surkean pieni,,,,
Vaikka hänellä oli
eloisa ja iso....
Olinpas tässä
vanhetessani kasvanut
hänestä ohi
Erotessamme erisuuntiin
Minä suupielestäni
Kiitos vaan,,,,
Tänään ei minulle sovi