Mitå haluan itseläni
haluttava
Älkääpä 
olkaapa siitä
minulle
kiukuttelematta
voi teitä te
Hyvät ihmiset
Tutut tuntemattomat
Olkaapas nyt ja
hetkinen
pohtiaksenne
istukaa
mInä olen mieto
Omissa oloissani
Miksi te nyt vasta
Kyllähän te sen
Tarkoin minulta
udellen muistamattomuuteeni
kajotessaanne

Pitäisittekös
parempaa huolta
Olisittekos
voisittekos
Olisikos se
mitenkään mahdollista
Että muistaisitte
Mitä olen halunnut
Mistä toiveista
Millä toivein
Vanhasta miehestä
Omien ehtojeni
mukaan
Kasteen raikkaan
Kiilu silmissäni
Kiilu näissä
sinisissä
kIIlu silmissä
Olisikos se sittenkään
mahdollista
Että muistaisitte
minua muistuttaa
Että vaari vois vain
mielisohvaansa
istahtaa
Pohtia hetken
Ajatella ajatella edes
Sen pienen retken
Mitä kaikkea hyvää
Mitä kaikkea hyvää
On harmaan miehen
ajatuksissa
Millaisin miettein
Pölyisetä
viinipullosta