Miten paljon heillä
oli minun asioistani
sanottavaa
Kun kysyin miten
ja mitä haluatte
Katselivat
kummeksuen toisiaan
Sitten kun omin päin
hoidin homman
Aiheutin sen
pikku myrskyn
Mitä heillä oli
itse kullakin vettä
olutta viiniä vodkaa
likööriä konjakkia
lahjuspulloistaan
Ja minä onneton
uskoin siihen että
Heillä oli vain vettä
laseissaan.....

Minä kun olin,,,,
Toisenlaisen
kaupallisesta uskosta
saanut tartunnan
Ostin tavarani siltä
Jolta vähimmällä
rahalla halvimmalla
Taattu oli riittävyys
toimitusvarmuus....
Puuttuivat sumentavat
kylkiäiset lomamatkat
lihalaatikoista

Savuille jouduin
siitä asiasta
Kyseli isoin pomo
kipakasti
Kuinka sinä teet
Mikä on konstis
tuossa asiassa
Myyt samalla hinnalla
millä toiset ostavat
Etkä koskaan sillä
Olin niin humalassa
Selittele ostosi
kallista hintaa...
Epäonnistumista
Kuinka paljon oli
selvin päin työskentelevällä
seliteltävää