Tällä kymmenellä
näillä vuosilla
Vaari ei enään
näin Joulun alla
En minä aikaani
menemisteni
suunnitteluun
Päättänyt sen olen
Ett joka ainoan
merkittävän hetkeni
pyhitän olemiseen
Kaikessa
kiireettömästi
Olen päättänyt
laskeutua
Joulun rauhan
julistuksen
odotamiseen.......
Sen jälkeen vaarilla
on kuusen alle
kertyneiden
kovien ja pehmeiden
pakettien luona
Paras ja antoisin paikka

 

En ole vielä sitä
Mistä äitini minua
pelotteli
Ei pidä pakettela nuuhkia
Ei levottomin käsin
lahjoja käpälöidä
Ei pidä murtaa
sinettejä
koriste nauhat pitää
jättää aukomatta
Kyllähän minä sen
Että suurin osa oli
minulle tarkoitettu

 

Pukki kävi ja enemmän
paketteja jätti
kuusen alle
Mutt vieläkään vaari
ei sitä pakettia
Joka olis tuoksahtanut
sille...
Joulu illallisen jälkeen
kaikkein tärkeimmälle
Muutamalle rasialle
ympärivuoden
joulun väreissä
Punaiselle Marlborolle
Pelastaisko yksikään
paketti.....
Vaarin joulua
Voisipas käydä
vetäisemässä
Kunnon sauhut ilman sitä
Näin Joulun aikaaan
Marlboroitteni
loppumisen kauhua