Miks ei luoja
suonut vaarille
mielen malttia
Niin kauan kesti
Ennen kuin
sen keksin
Etten heti alkuun
Menin mukaan
Kiivaasti hoidin
Yhdellä kädellä
Monen kädettömän
miehen pahasti
sotkemat....

Siitähän se....
Sanoisikos
ura urkeni....
Minä sitä olin
sellainen
Vastentahtoisille
nurinkurinen
palokuntalainen
Kituuttavan
hiilloksen.....
Pirullisesti
tulikiven katkuisesti
ilmiliekkiin

Tunsivat itsensä
loukatuiksi....
Enhän minä heitä
oikealla tavalla
En haukkunut
edes laiskoiksi
Menin sekaan
riehuin joukossaan
Väittivät minun
väärin ymmärtäneen
Työväen osuusliikkeen
toiminta periaatteen
Minä kun en
syönyt kuormasta...
Minulla kun ei ollut
joukoissani...
Kovinkaan montaa
seurustelu upseeria

Mutt oli se sitten
sanoisin että
komeasti
Samalla tavoin
vanhoissa
lännen filmeissä
Urheat sheriffit
kannettiin pois
työpaikoiltaan
Minua eivät sentään
suora säärisenä
Mutta kovinkaan moni
ei välttynyt siltä
kiusaukselta
Että olisivat olleet
ampumatta.....
minua selkään