Minulla on heille
aikaa varattuna
Pitkäänhän tuota
Niin pirun paljon
Oli vaarilla
muita toimia
Ajankulua muuta
Mutt pikku hiljaa
tunnin kerrallaan
Allakassani oli
koko sivu heille
Tunti eilisestä
Tunti tästä päivästä
tunti huomisesta

Sitten kun minulla
olis ollut riittävästi
aikaa heille
Heillä sitä ei ollut
varattuna minulle
Vain silloin tällöin
Heitätkös satasella
Miten olis löytyiskös
kätköistäs tälle pari
Nuivan näköisistä
Kiittämättömistä
Eroon heistä
Viisikymppisellä

Oli se hyvä että
silloin jo markka aikana
vaariin saituus iski
Nyt kun pyytävät
vippiä.....
Aina katsahdan
karsaasti pitkin tuota
nenänvarttani
Onkos tuo rahanarvo
laskenut
Vai ovatkos sen
Eihän tuo vaari sitä
Ei ihan heti muista
Sen antamani
setelin osto voima
Muuttunut on
kuusinkertaiseksi
Enhän minä mtään
meteliä nosta siitä
Olen mieleltäni rauhallinen
Tyytyväinen sittäkin
Että voin sitoumuksitta
antaa...

Hyvä on kun löytyy
sukanvarsi kätkö
Mistä antaa
Hyvä mieli suo vaarille
lisää elinaikaa
Ilman uhkapeli voittoa
Ei vaarin tulot
enään lisäänny
Runojaan silmät
sumeina hakkaavalla
Hupenevain asiain
kulutuskaan
Josko koskaan
Tasapainoista