Miksi minun
elämässäni
oli vasta aikain
päästä tuleva
Miksi minun
elämässäni
kauan sitten
unissa ennakoitu
Se on edessäni
Nyt ja tässä
Väistämätön
juurittava nyt

Olin kuulu siitä
oli mulla pedon
vaistot....
En tappanut ketään
en pilkannut mitään
Pelko pois
Sille ei mielessäni
ollut tilaa....
Miksi ajatuksissani
kauan sitten
painajaisena
uneksittu
Se oli edessäni
nyt tässä
Väistämätön
Murtamaton muuri
juuri nyt

Elämäni kulku
Eihän siinä mitään
outoa ei kummallista
Miten vähän näin
itseni vuoksi vaivaa
Miksi minä
tuskastuin toisten
huolista
Koetin saada heidät
toimimaan
omaksi edukseen...
Ehkä joskus neuvoin
Elämän arvoistasi
Rikkaruohot juurittava
heti ja nyt

Käteni pidin irti
heidän toimistaan
Sillä sen tiedän
omasta
kokemuksesta

Pieni apuni....
Eihän siinä heistä
mitään kiitoksen
arvoista....
Mutt vuotten saatossa
Se muutuis minulle
päätoimeksi