Tämän kun saan
kirjoitettua
Avaan uuden
ruutupaperi
paketin
Taas sitä on
minulle
sata puhdasta
arkkia
Enhän minä voi
jättää niitäkin
täyttämättä

Puhtaaseen
paperiin
siihen vaari
nykyään käyttää
kiistan alaisia
kykyjään
Vapisevin käsin
likaisetkin
ajatuksensa
Onhan se jotenkin
säällisempää
Kuin se josta
entiset ystäväni
Vasemmistolaista
sanovat
Kirjoitan vaikka
Sherlackiuksen
käytettyyn kreppiin

Nokian sileä silkki
Se on minulle
aivan liian hieno ja
arvokas alusta
Serlan talouspaperiin
siihen voin kuivata
runoilija käteni
Siksi tämänkin
Karheista karkeimman
känsäisin käsin

Eihän ne sitä
ruutuarkkia
Että se on ympäristö
ystävällinen
Valmistettu Suomessa
Minä kun vain
muutaman lorun
lyijykynällä
Sanoivat että vanha
härski ja
Demari olen
Sen jälkeen monelle
kirjoittaja kaverille
Olen minä ollut
ympäristö myrkky
Merkitystä ei ole mistä
vaan miltä perustalta