Alusta alkaen
Aina minä olen
hyvien asioitten
puolesta
huonoja vastaan
Alusta alkaen
vanhojen
etuoikeuksia
vakaasti vastustanut
Pois edestä te
kehityksen jarrut

 

Samat oikeudet
meille
itsestään selviä
mitkä ovat teille
Pois edestä
Eläköltykää
Samat ansiot
etuoikeutenne
meille
Pois edestä te
Elämän runsauteen
oppineet

Sitten kun
ensimmäisen
nimityksen
hyvään virkaan
Kunnioiusta
herättävän tittelin
Miekka tanassa
kahteen suuntaan
Nuorison on
opittava kuriin
ja järjestykseen
Vanhojen on tehtävä
kyvyttömien
kyvykkäille tilaa
Pari vuosikymmentä
me teimme pilaa
Esimiehistämme
keskijohdon

kahvihuoneessa
Kutistunutkos
Jo oli tuollakin
kostunut oli sepalus
Mitkäs nuo
Sen eritteiden
virtaus jäljet
housun punteilla

Sitten kun minulla
alkoi kolmas
vuosikymmen
niissä pienemmän
herran toimissa
Sain parempaan
toimeen komennuksen
Kehitysmaa johtajaksi
vanhat kaverini
kirosivat minua
Toimintaan piti saada
löytää tehoja
Meidän pääkonttorilla
Ei ollut ainuttakaan
työtilaa makuusoppea
Josta en olis löytänyt
konttorin naisia
Ja riettaaks
heittäytyneitä
pojan kloppeja

Ajatelkaapas vaan
Minä ne jostain
syystä tunsin paikat
Vaikka valvottavaa oli
Kellarista ullakolle
Yhdeksän kerrosta
Hyvien työsuhde
etujen puolesta
Huonoja vastaan