Tässä hommassa
vaari jo vanhastaan
on ollut mestari
Mieleenikään ett
vain visusti asiasta
vaikenemalla
Turhaa niistä
vallankumous
suunnitelmista olis
vihjailla ennen
aikojaan edes
ylemmille ystäville
Sitten kun sen
huomaavat että
minulla on sellaista
vaikutus valtaa
Kaikki korvalääkärit
olen kutsunut
tärykalvojen vaihdon

kertausharjoituksiin

Kaikille noille
mokomille
silmälääkäreille
on lähdössä
Komennus
uusien tautien oalta
ulkomailla opiskeluun
Havaitsin tuossa
kauhukseni äsken
ettei se toimi
vaarinkaan silmä
rassi.....
Väitti tuo yleisten
vaivojen hoitaja
kunnan lääkäri
Että olen poikkeus
ikäisteni joukossa
Eikä tuollaisia vaivoja
Kahdeksankymppisellä
mitenkään lääkitä

Tuon ikäiset tulkoot
toimeen tuollaisten
vaivojen kanssa
Johan sitä lääkinnässä
enin osa viisikymppisistä
Motkotti tuo
pirttihirmu taas
Oles nyt kilkattamatta
Minä tuossa kävin
vain aamutoimeilla
Isännän tavoin tuosta
pääoven portailta
Edes ajattekematta
että poikkeaisin
tuolla lampolassa
Kiitollinen jo olen
siitä menetetystä