Sairaus se on
pysäyttävä sana
Ensin ovat kaikki
henkisenä tukenas
Sitten he seuraavat
miten paranet
Muistavatko edes
rukouksissan
minua

Sitten kun sen
että syöpää
sairastan
Karttavat minua
kuin ruttoista
Puhuvat minusta
kuin akanoista
aamupuurossa
Sitähän minä heille
Ei ei ei
Syöpä ei ole
tarttuva tauti

Vietimmehän me
vuosikymmenet
Saman henkiset
elämää samanlaista
Minä laitoin lapun
petini päätyyn
Syöpä on syytä
väärän elämän tavan
Mutt eivätpähän
nuo käyneet
sitä tietoa lukemassa
sänkyni päädystä

Nyt minä tiedän että
Yksi olen syövästä
parantuneista
onnekkaista
Kohonnut on
mieli alani
Monen laisiin asioihin
suhtaudun
kunnioituksella

Mutt noista vanhoista
jonnekin kadonneista
Väärää tietoa
on teillä
Eihän se syöpä
ole tarttuva tauti
Se oli teidän
tavoillanne
Ostos matkoillanne
tippuri