Piipahdin ulkosalla
Katsoin taas
postiluukun alle
Sen huomasin
minulle osoitetun
eteisen lattialta
Siitä sen taas että
Näytti niin viralliselta
Määräpäivä
kellonaika
Ja käyntipaikan
tarkka osoite
Jos ette jostakin
syystä,,,,
Jos ette ilmoittamatta
ennalta
Siitä on seuraus jos
Mielentilan äkillisistä
muutoksista
Ennalta
ilmoittamattomista
Viidenkymmenen
Euron taloudellinen
rasite,,,,

Hätäpäissäni tässä
Tunsin sen miten
verenpaineeni
nousi kohisten
On se kait sitten
Vaarin mentävä sinne
Sen laiseen minulla
ei enään vuosiin
ole ollut varaa
Että viisikymmentä
euroa sen vuoksi
Etten ole vaivautua
viitsinyt
Juoksuttavat vettä
vanhan miehen
laskuojassa
Minulla ei ole varaa
Hukkaan heitettyyn
viiteen kymppiin
Siksi kait on parasta
Tyydyn tähän vanhan
miehen tylyyn osaan
Minua viedää kuin
lastua laineilla
Määränneet sen
mitä teen kolmentoista
päivän päästä
Olen paikakalla jos
Silloin vielä olen
hengissä....
Ettehän te minusta
niin vähällä