Aimo kulauksen
minä siitä
Whisky lasista,,,
Lämmitti kurkussa
niin mukavasti
Muheva aromi
vaarin ympärillä
Se leijui hengitys
ilmassa.....
Poistin sitä uuden
tuttavuuden myötä
Tullutta jännitystä
kihelmöintiä
Helpottuakseni otin
ison lasillisen
wiskiä jäillä,,,,,

Kolmas lasillinen siinä
pikku hiljaa
piisiä lämmitellessä
Neljännenkin täytin
Otin naukun
Henkeä olin täynnä
Siihen asti kaikki
oli kunnossa....
Mutt sitten miten
satuinkaan vilkaisemaan
Siinähän minä olin
kuin tapuliton kirkko
keskellä maisemaa...
Minä olin ihmeissäni
Hän oli suorastaan
pettynyt ja neuvoton....

Siitä minä sen siitä
kerrasta....
Ett vaikk kuinka olis
innostunut tarjolla
olevasta merrasta
Vaikka miten olis
mahtavat muistot
edellisesta kerrasta
Silloin kait vielä
samalla äänellä siitä
asiasta keskustelivat
Valtio maakunnat
kaupungit ja kyläkunnat
Minä sitä olin siinä
kuin tapuliton kirkko
Hän oli puolestani
pettynyt ja neuvoton
Minä kun vain muutamalla
viskyllä koetin sitä
Sulatella henkistä
jäykkyyttäni