Katseli vaari
taas telkkaristaan
uutisia
Puhetta pitivät
jorisivat
tinanapit liikenteestä
Miten pitäis
Kuinka paljolla
kiilusilmäisiä
katukiitäjiä
sakolla rangaista

Miten pistäis
mistä minne ja
miltä kaistalta
Kaistan vaihto
vilkulla tai vilkutta
Mistäs tuo tuli
Mistäs minä
Minun risteysmerkkini
se oli  kolmio
kärjellään
Joka suuntaan nuolia
Kulmikkaalta
näyttivät likaista
paskalakin kämmentä

Siitä kun mä vielä
vanhoilla vihreillä
Kolistelivat takanani
torvia soitellen
Katselin miten nuo
tuolla tavoin voivat
ajamista suositella
Nuohan ovat
vanhoilla kotikulmillani
Silloin kun vaarilla
vielä oli kortti
Ettei kenenkään
kauaa tarvinnut
takanani
odotella vuoroaan

Mäkelänkadun ja
Koskelantien
jo silloin vilkas
liikenteisillä kulmilla
Hauskinta oli
verenpaine nousi
Piti vain tietää
koska ja milloin
mihin väliin
Minä minä minä.....
Ainut mihin ei.....
pitänyt osua.....
Raitio vaunut
Stadin dösät ja
Tuusulantien linja-autot

On vaarin mielestä
siitä yli viisi
vuosikymmentä....
Eivätkö nämäkään
sakon kirjoittajat
ole oppineet
yhtään mitään