Kolunnut olen kohta
kaikki taloutemme
kaapit...
Kaikki on osaltani
availtuna...
Lasitölkissä
tahmaisia siirappi
pipareita.....
Paahtoleivän
siivulla siveltynä
Omena kaneli hillolla

Kolunnut olen kohta
Kaikki kaapit meidän
huushollista
Kaikkea olen
availlut toiseen kertaan
Loppunut on tölkistä
Lusikoinut olen
suuhuni Omenat
kanelihillolla
Noita joulutortun
jämiä en missään
nimessä huoli....
Eihän tuo enään
tomusokeria ole
joulutortun pölyinen
sitkas kuori.....

Nuhteita sain eilen
Moitteta tänään
Toruja huomisella
Että pitikö minun
kaikki toisille tarkoitettu
Mässätä pimeässä
piilossa ja ihan yksin
Äläpäs nyt viitsi
vaimo kulta.....
Vai onko se sittenkin
mielestäsi parempi
Että vanhat ja kuivat
että pölyiset,,,
Kaapista suoraan tuonne
roskikseen.........
Vaari siitä vielä
saattoi saada
Maku nautinnon.........
Viimeisestä....
Oli se niin hyvä tuote
että jalohomeisen