Sellaisella on
vaari oppinut
valkealla
valheella
lohduttaaan
ruohottunutta
alakuloista,,,,
Enhän minä sinua
Niin kauan kun
minulla on
vähänkään luottoa
Sinulla on
tililläsi vähänkään
nostettavaa rahaa
Ymmärräthän sinä sen
Minä olen kunnian
kunnallinen mies
miesasiamies

Pitäähän sinun
se sanomattakin
ymmärtää....
Minulla on vastuu
perheestäni
Jo on pitkään
joka ainut
maanantai aamu
kun olemme yhtyneet
Oletko ollut rehellinen
ja suora ryhtinen
Ottaisin heti yhteyden
perheemme juristiin,,,
Mutt on yksinäisyys
tuntunut
mukavammalta
aina vaan....

Kiitollinen olen tuolle
korkeimmalle
Kädet ristissä
toivonut että,,,,
Ettei koskaan loppuis
tuo siunattu
pelionnesi,,,
Olet tehnyt minusta
omassa elämässäni
turistin,,,
Tuotavain en....
ollenkaan ymmärrä....
Sinä muuten niin
siivo ja riettauksiin
syyllistymätön...

Viime kuinen tuo
luottokorttilaskusi
Olihan sen nuo
sihteerikkösi
maksaneet,,,,,
Posteja vähän kait
hihitellen
sekoitelleet...
Ainahan sinä olet
yrittänyt enemmän kuin
mihin pystyt,,,,,
Mutt mihin ihmeeseen
sinä olet tarvinnut
krossin ja tusinan
Sultan varmuusvälineitä