Miten minua vielä
tänään kiusasi
eilen syöty sana
Niin monasti olin
sen hänelle....
Tästä koulusta
minä en ketään
muuta kuin sinua
Sinnehän hän
vuodeksi ja
vaihto-oppilaaksi
Jo pitkään vaihdoimme
kirjeenviikossa

Sitten minulla olis
ollut niin paljon
anteeks pyytämistä
Ja sen tiedän ettei
se olis pysynyt salassa
Alkuun kerran kuussa
vaihtui omasta koulusta
yhteinen tuttu soma
ystävätär....
Eikä sitä silloinkaan
mikään pysynyt
meidän kahden välisenä

Havainnon tein taas
kun vahdoin ajallaan
Kyllähän me pojatkin
kehuskelimme
Paljon pahempia nuo
Paljon pahempia
naispuoliset
koulutoverimme
Suorittivat vertailevaa
laadun tutkimusta
Pisteyttivät meidät
Teknisillä ja
taiteellisilla pisteillä
Niistä tuomioista ei
voinut juuri valittaa

Mutt kohtelivat meitä
poikia paljon paremmin
Kuin me heitä,,,,
Eivät heti kavereilleen
kehuneet,,,
Arvaa keneltä ja
millaista viime yönä
Siinä sitä syntyi
lyhyitä ja pitkiä
suhteita....
Minä kun olin vain
siinäkin asiassa
laiska ja huithapeli

Kerran kuussa vaihtui
harjoitus vastustaja,,,
Ei ollut huolta että
Käsistä jäis maailmalle
loppuun luettu Sirpale
Tai repaleinen Perjantai

Tälle päivälle syöty
Eilen annettu sana
No myönnänhän minä
Innostuin hiukan
tarjonnasta estottomasta
Silti sitä taas vaihtui
harjoitus vastustaja
Ei tullut vieläkään
mieleeni että käsistään
jäi maailmalle
Loppuun luetussa
Sirpaleessa
Repalaisessa Perjantaissa
Meidän tarinamme