Katso eteesi
Huolestu
huomisesta
Unohda menneet
Viis sellaisista
Joista en ole
kuullut....
Sen jälkeen kun
tuomion saivat
Hyvien käytöstapojen
vastaiset
Pääsivät siitä
niin vähällä
Mutta minä teetin
heillä
juhlapitojeni siivouksen
Sumuisena yönä
Ja hätätyönä

Niin mitä....
Että maksoinko
Enhän minä voinut
sitä paikkaa jättää

kunnostamatta
Minunko jäljitäni
senlaisessa
kunnossa.....
Naureskelivat
minulle räkäisesti
Minä siitä vaan että
Odotellaan
kaikessa rauhassa

Lakituvassa käytiin
kulujen listaa
Sakot pantiin maksuun
Ainut mikä minun
vähän kävi sääliksi
Herrasmies jolla
vielä oli vuosi
ehdollista
Säikähdin sitä kun
se tuli kujalla
vastaani
Kiitos siitä että
Teit siitä asian
Muussa tapauksessa
minun olisi ollut
Joutunut jonnekin

Laiturin alle tai
roskalaatikkoon
raukka jäätynyt
Sen verran oli vielä
hengen vieviä
talvisia kylmiä
Sinun ansiotas että
Elämä voitti
Usko pysyi yllä
Katsoin eteeni
Huolestuin huomisesta