Vaari tästä
Yöunilleen
Ei se ole vanhojen
miesten
ajanvietettå
Että syvään
huokaillen
Mitään tekemätön
Pelastaakseni
edes
huomisen päiväni
Vaari sitä
Tässä vaiheessa
vuorokautta 
Pitkästynyt jo on
Uni painaa yläluonta
Väsymys vaatii
veronsa
Vaietkaa kakkarat
Omaan huoneeseenne
ja nukkumaan

Katsokaas vaarikin
tarvi6tsee unta
Kyllähän minä
vieläkin uteliaasti
Kun  minä nukun
suuressa sängyssäni
ruhtinaallisesti
En kiusaa itseäni
Mikä mulla miks kesti
Ajattelin siinä
Etten vesittynein silmin
Jää odottamaan
nukahtamistani
Vaan yläluomen
Osuessa alaluomeen
Minähän sillä paikalla
ja sillä hetkellä
Ansaitsee vaari
Jotain miehekkäämpää
viihdettä
Ette uskokaan miten
vaudikkaasti vaari
Juoksi noiden
muodokkaiden
Avohiuksisten
leveä lanteisten
Toimivat kuin Rapalan
vieheet
He henkensä edestä
Ja minä siikana
kieli vyön alla
Melkoisen aikaa
hipaisu etäisyydellä
eräästä

Käänsin kylkeä
Päätäni hautasin
höyhentyynyyn
Uni  tuli
Ajatus suli
Sanoivat etta
Kasvoillani oli
Synnillisiä ajatuksia
ajattelemattoman
autuas hymy
Aamusella taas
kyllä ne muistavat
minua syntisten unien
katsojana kiusoitella
Ongelmansa on
ollut hitaus

Vasta äsken
vaari tästä
Melkoisen aikaa
Tietyn linnun lailla
Hautasin päätäni
erämään hiekkaan
Aamusella taas
Kyllä ne minut
muistavat
Sanoivat että
Kyllä ne minut muistavat
Vaikka hautasin
muista poikkeavaa
olemustani
Eråmaan hiekkaan