En olis millään
halunnut
sielun rauhaansa
häiritä
Mutt vaarille
se tuli hopusti
pakko
Kun viimeistä
tarvike rasiaa
availin
Näitähän on
haettava lisää
Tai sitten on taas
kestettävä
paskainen
viikonloppu

Peilin edessä tässä
tänä aamuna
ystävällis mielistä
ilmettä kasvoilleni
mallailin
Ajattelin että
hoitamalla
sujuvasti asiani
Säästyisin
ottamasta kantaa
ammattimaisten
naisten kylmyyteen
palvelunsa
haluttomuuteen

En olis millään
halunnut
häiritä
sielunrauhaansa
Mikähän se on
vaarin toiminta
mallissa vialla
No sepäs se kait
Minä kun tiedän
Mikä ja mitä
minulle kuuluu
Etuuteni
Ne minun on saatava
Ja mielestäni
vanhalle miehelle
kuuluva arvostus

Saanpas nähdä
vakavoituvatkos heti
Yrittävätkös
parhaansa
Vai havaitsenkos
heissä sitä
Töykeää käytöstä
ja välinpitämättömyyttä
Enhän minä millään
haluais heitä
tarpeillani häiritä
Mutt pakko on
Mulla sitä taas on
paskapussit loppu