Vaari tässä taas
Jos näkisitte minut
Vaikka miten
olisitte opiskelleet
viisaustieteitä,,,,
Uskoisitteko minun
ottavani
itseäni niskasta...
Suunnittelevan
hyväksyttävää
paluuta,,,,
Järjestäytyvän
ankarimman
rangaistuksen jälkeen
Erotettuna olin
kaksi viikkoa,,,,
Vailla ilmaista
opetusta ja kouluruokaa
Murahti rehtori
Urahti koulupsykologi
Yrittäisit edes
pyyhkiä pois kasvoiltas
tuon inhan hymyn

Luuletkos että
toimettomana pysyin
yhteisöstäni
karkoitettu,,,,
Kaikessa olin
sitä se kait vilkkaan
mieleni luontaista
valintaa,,,,
Minä olin siinä
tilanteessa yks
niistä harvoista,,,,
Joka jahtipäällikön
epäilyttävän
näköisestä sarvesta
Höyryävää hirvenverta
Eikä se ollut ensi
ei viime kerta,,,
Minä sen sain siitä
jahtimiesten
jonosta ensimmäisenä

Se oli niitä raisun
nuoruuteni
kultaisia aikoja
Veren hajun vaistotessani
Oli sitten kyseessä
Hirvijahti tai
sian teurastus
Minä olin aina niitä
Sarven reunasta
lämpimän verihuikan
himokkaita särpijöitä
Hirvi aikaan pidin
aina tarkan huolen
Kasvatuksellisia
valtaoikeuksiaan
että käytti kouluni
asiani ymmärtävä reksi

Vaari oli niitä harvoja
Joitten käsissä meni
hirvi palasiksi
Minun jäljitäni ei
kintereistään
aitan orressa roikkuvasta
ei hukka palaa,,,
Vaari kun aikoinaan
yks niistä harvoista
hirviporukassa
Koskaan en itse
Eikä kukaan muukaan
Että kärsinyt olisin
krapulasta