Mistä minä sen tietäisin
Ai että mistäkös
saisin sen tiedon
Iltani vietin silmät
suljettuina TV;ni
vieressä....
Nukuin niin hyvin etten
vaan antanut
hyvien tai huonojen
uutisten häiritä
syvää untani...
Niin että mistäkö sain
sen tiedon....
Ovista ja ikkunoista
se tieto maaimalta
Silmin korvin todistaa
omin silmin mitä
olinkaan nähnyt
Millaista puhetta oli
korviini sieltä
hulluksi tulleesta
Entisestä kasakasta
En ollut uskoa
aistejani....
Punoittivat silmäni
Humisivat korvan
Parhaani mukaan yritin
säilyttää sen vähäisen
arvokkuuden joka
minulla vielä oli

Rääkäisi ruisrääkkä
Naukaisi naakka
tiuskaisi tiira
Parkaisi taivaalla

nälkäinen tervapääsky
Kurjen kiljaisu tuolta se
suonlaidasta
Yön laulajia
Pihaa piirittävien
puiden oksilla
kaikkialla
Luoja varjelkoon ja
satakielikin vielä
Sen kun sais näinkin
epämusikaalinen
kiinni....
Iltapalaksi jos vaari
ihan vaan jos ja kun
Voisitko ajatella että
Antaisit minun kanssas
hiukan hassutella
Sänky patja lakana
täkki ja pussipeitto
Rihman kiertämättä
sinä ja minä tänä yönä
Meidän on niin
Meidän oli niin hyvä olla
Täysi kuu taipuu
pilven alle...
Ajattelele miten hyvin
Me osaamme myös
pimeässä
Olispa tämä kamalaa
Jos tätä tuherrusta
pitäis yrittää kynttilän
valossa

Nyt kun on sopivan
hiljaista ja pimeää
Sänky patja lakana
täkki ja pussipeitto
Rihman kiertämättä
sinä ja minä tänä yönä
Meidän on niin hyvä
hyvä olla
Täysi kuu taipuu
tumman pilen alle
Ajattele miten hyvin
Me osaamme tämän
myös pimeässä
Eihän se olis edes
romanttista
Jos tätä pitäis
kynttilän valossa yrittää
Kamalaa tuherrusta