päivää ennen kuin 
MONENNENKO
kerran  olis vaarilla
mahdollisuus
vetää äänestyslipulle
sehän on se
vapaitten vaalien
ties minkäväristä
myös punaista viivaa
nyt kun on niin
saukki on todettu
liki  korvaamattomaksi
mutt taisipas sen
vakavalla naamalla
niin hyvä kuin olen ollut
mutt korfvaamattomaksi
minä en
minä en minä en
itsehän sen kirjoitin
ja niin hyvin kun minä ne
virkapaikoilleen
tarkasti valitsin
mutt kiitos se ei ole
hyvän tekijän palkka
mkks ei kukaan
heistä että
on aidattu rajat
maahamn muuttoon
on otettu kqantaa
ottajat antajat
niiltä pois
joilla ei mitään ole
helpotuksia
veronmaksuun
niille pitää paljon
hyvän kaverin lisää
heillehän sitä pitää
tuloja lisätä
jotka osaavat varoja
omanmielisille
kunnolla kerätä
etu on vielä sekin
oli ehdokas rasisti
tai uhmakas fasisti
oleellista on että
valittavan kanssa
on samankielinen
yhdenmielinen
noista minä en ole
mitään selvää saanut
punoittavat kuin
keitetyt
joka tenttiin vaihtavat
kuin ravut kuorta
vaarin harras toive
toivottavasti
tuleva kehitys ei ole
vähääkään
takaperoinen