Olin sillä paikalla
olematta
sillä paikalla
Kuuntelin noita
kaluuna kaulaisia
Puhuivat kuka
mitäkin
Useammat omin
valtuuksin
Miksi ihmeessä
ne kaikki
Ohi suunsa

Olin sillä paikalla
olematta
sillä paikalla....
Kuuntelin noita
kaluuna kaulaisia
Naulasivat
liittoon on kuuluttava
mielipiteensä
Kiihkeimpiä olivat
Yhden kisumirrin
miehet

Jos me emme nyt
Tältä seisomalta
ja päätä pahkaa
Miten minulle noista
Varjelkoon luoja
meitä kaikkein
innokkaimmista
Heillä se tuntui olevan
Suur suomalaisille
herroille talttumaton
himo....
Eihän meillä ole yhtään
marsalkkaakaan...
Siihen virkaan tuntui
pyrkivän aika moni
Komeata olis jos
voitokas suomalais
kenraali....
Sais taas surutta lyödä
Sven Dufvan kaltaisten
tyhmiä päitä....
Vielä kerran Karjalan
käkkärään mäntyyn

Oli kuulin ma taistellut
Taistellut monilla
tantereilla
Mutta teidän veroisia
sotureita
En ole tavannut missään
Kiitos tästä
marsalkan sauvasta
Minun kiitokseni
teille urhoollisille
Muutama kisumirri
kauluslaattoihinne
Ja lahonesto aineella
suojattu puupalttoo

 

Vaarin osa se on se
Sivustakatsoja on
kadehdituin
Voin vain olla ja
vetäytyä sivuun
Jos jollain on tarjottavana
jotain kättä pidempää
Ole hyvä ja
pidä itselles vaan
Minä kun en muuta
En mitään kynää
pidempää