Sää on mitä on
Vesisateeksi on
luvattu lumipyry
Vuoden viimeistä
minä sinä ja hän
Sää on mitä on
Mutt sen vaari
Että näin vuoden
viimeisenäkin
Että hän on pihi
ja helvetin kranttu
Nosti vaan pystyyn
nokkansa,,,,
Minä kun olen
Sulki jälkeensä
nakaten oven
Huutelin peräänsä
Varo vaan siellä
oli äsken liukasta
Vuoden viimeisenäkin
liukas on
Märkä ja vetinen
pihamaa,,,,,

Tänään se on
vuoden .....
viimeinen
kulunein päivä
Korkataan
narauttaen kaikki
avaamattomat
ja umpinaiset
Käytetään vain ja
ainoastaan
Ollaankos
isänmaallisia
Uuden vuoden seuraa
sitä en etsi
mutiaisten
En tarpeillani elävien
tummapintaisten
hälisevästä joukosta

Uusi vuosi on
Vuoden vaihde
varsinkin
parasta aikaa siihen
Kun ensin olet
Kun ensin olen
Saanut sen kylmän
ja kalsean nurin
Parasta mitä
toivoa voin......
Että sama on ajoitus
hänellä ja minulla
Maamme laulua
soittavalla
Työväen yhdistyksen
Soittokunnalla
Hei älä nyt viitsi
Anna minun yli
vanhan ja uuden vuoden

keskiyön
Olenhan minä jo
sen ikäinen
Pitäisihän minun
jo saaneena nukkua
Tuonne ulosko
En missään nimessä
Sää on mitä on