Kotihan on mulla
melkein aina ollut
Uskonnoista olen
aina ollut irrallinen
Uskoo meistä kukin
omalla tavallaan
Alkuperais kasat
paimentolaisri
Jumaliia on vain yjsi
Epäjumalsnkuvia
tolkuttomasti

Jumalia on vain yksi
Jokaisella
ainutkertainen
omansa....
Mitäs ne noista ilkeistä
ja naapureista

Isänmaa miten se on
sellainen mutkallisempi
juttu...
En minä paljoa
isänmaan puoleata
Sitähän on vaarilla
ikkunalaudoillaan ja
parvekkeella
tarkoin hoidettuna
Muutama kukkaruukullinen
Isänmaa se on
sellainen
mutkallisempi juttu
Silloin kun on
vaarassa ollut...
Olisin kyllä kelvannut
herrojen tiluksia
puolustamaan

Isänmaata minulla on
parvekkeellani
muutama ruukullinen
Se mitä minulla
nyt on kynsieni alla
Sen poistamiseen
en tarvitse mitään
vettä väkrvämpää
Miten ne nyt moiset
maiset asiat
Vaaria askarruttaa
Mutt sen voin
silein otsin kirkkai silmin
Varjele luoja ettemme
me ryhdy perimään
vanhoja saataviaamme
Noilta piippalakkisilta
toppatakkisilta
arojen pojilta