Minua ei koskaan
ansioista palkittu
Minä olin siinä
joukossa se ansioton
Moni kyllä niillä
aatteeseen
sopimattomilla
ajatuksillani,,,
Kun ei niillä
määräänsä enempää
hihkunut
Minua ei koskaan
ansioistani
palkittu,,,,,
Aina ne kehut ja
kiitokset otti joku muu
Silmänsä kiilsi
kyyneleitä oli
poskillaan
Kaulallaan hyppeivät
Eeva Aatami ja
Paratiisin mena
Minä olin tastalla hiljaa
ja murjotin
Kyselivät kaverit joskus
Että ottaako kaalista
Kun neljä noista
palkitusta viidestä....
Aivan selvästi oli
peräisin minun
aloitemyllystäni
Mutta niin olin minä
ansioton,,,,
Että edetäkseen
tuotantoon ja
valmistuakseen
Minun oli ne pakko
pöydälleni jättää
Jopa selvityksin mikä
omituinen ajatus edes
pienen hetken
minun päässäni
Ja olihan minulla niistä
kopioita.....
Eihän mitään palkkioita
tässäkään asiassa
palkkiottomalle